woensdag 28 maart 2012

Ik klaag even.

Niet dat het nut heeft, maar ik voelde me er beter door.
Onderstaande tekst heb ik naar de openbaar vervoer maatschappij van Brussel gestuurd...


Meerdere malen erger ik mij aan de vaak vertraagde en overvolle bus #71. Vandaag overkwam mij de combinatie van die twee situaties, waarbij ik mij tevens verbaasde over het gedrag van de buschauffeurs.
Ik stond al ca 30 minuten te wachten op bus #71 bij de halte Centraal Station. Er arriveerden toen twee #71 bussen. De eerste zat al erg vol met mensen, de tweede niet. Ik hoopte dus in de tweede in te stappen. Deze bus reed echter de eerste voorbij, en stopte niet: ook niet om mensen eruit te laten! Ik moest dus in de overvolle bus stappen. Vervolgens reden de twee bussen achter elkaar, en bleken de route bij Ducale te veranderen. Ipv naar de wijk Matongé te rijden, reed de bus richting Place Luxembourg. Hier ben ik uitgestapt om mijn reis maar te voet verder af te leggen.
Daarbij ontdekte ik een protest op straat, waarvan ik niet weet of dit aangekondigd was of niet. Maar, of dit protest, waarschijnlijk de oorzaak van de vertraagde en overvolle bus #71, gepland was of niet: kon de buschauffeur, die intussen toch wel op de hoogte was, de reiziger niet inlichten? Of konden die prachtige digitale borden in de bushokjes misschien niet ingezet worden om dit soort informatie kenbaar te maken aan de reiziger? Als dit wel het geval was geweest, had ik (en andere mensen met mij) een alternatieve route kunnen kiezen naar mijn bestemming en had de bus niet zo vol hoeven zijn.
Ik blijf een voorstander van openbaar vervoer in een stad, maar de inefficiëntie waarmee ik in het openbaar vervoer in Brussel mee wordt geconfronteerd, ontmoedigt mij bijna dagelijks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten